A TV-ben továbbra is karcsú nőket láthatunk, akik alakjuk megtartása érdekében cukor helyett kalóriamentes édesítőszerrel készült italokat fogyasztanak.
Pedig a Purdue Egyetem Táplálkozási Magatartás Kutatóközpont kutatásai alapján az édesítőszerek nem segítenek testsúlyunk megőrzésében…
Az ember nem tudja becsapni az agyát a mesterséges édesítőszerekkel
Azt igyekeznek elhitetni velünk, hogy ha kalóriamentes édesítőszerrel készült ételeket-italokat fogyasztunk, akkor nem hízunk. Sajnos, ez nem igaz. Az elmúlt évek során a kutatók kimutatták, hogy a mesterséges édesítőszerek megszakítják azt a szervezetünkben meglévő kapcsolatot, amely az édes íz és a kalóriadús élelem között normálisan fennáll, és ezzel a szervezet természetes szabályozóképességét is fölborítják – amivel a kalóriafelvételt ellenőrzi.
A Purdue Egyetem Táplálkozási Magatartás Kutatóközpontjában patkányokat etettek édesített joghurttal. Az a csoport, amelyik mesterséges édesítőszerrel édesített joghurtot kapott, több kalóriát fogyasztott, mint a cukrozott joghurtot fogyasztó kontrollcsoport. A mesterséges édesítőszert kapott állatok meghíztak, és nagyobb lett a testük zsírrétege…
Más tanulmányok is ezt mutatták ki: a mesterséges édesítőszerek fogyasztása zavarja a szervezetnek azt a képességét, hogy felbecsülje a kalóriafelvételt, és ez túlevéshez vezet. A szervezetünk és az agyunk nem ugyanazt a biológiai választ adja a mesterséges édesítőszerekre, mint a cukorra – ebből következnek a problémák. Az agy még akkor sem téved, ha a mesterséges édesítőszer ugyanolyan ízű, mint a cukor.
Egy neurológus, Paul Smeets a vizsgálatban résztvevőknek vagy cukorral, vagy édesítőszerrel édesített italt adott. Az agyszkenner kimutatta, hogy a mesterséges édesítőszer nem volt képes a jutalomközpontot aktiválni az agyban (caudate nucleus), nem úgy, mint a cukor. Egy másik kutató olyan italt adott a vizsgálati csoportnak, amelyről nem tudták megállapítani, hogy cukorral vagy édesítőszerrel készült. A funkcionális mágneses rezonancia-vizsgálat (fMRI) megmutatta, hogy az agy tisztában van a különbséggel.
Ez itt nem a cukorreklám helye: a tanulság inkább az, hogy a szervezetet nem lehet és nem érdemes becsapni a mesterséges édesítőszerekkel.
Forrás: Mercola.com (a legelismertebb orvos-természetgyógyászati weboldal) – a New Scientist írása nyomán